30. 8. 2013

Nový singl Paula McCartneyho NEW

McCartney prostě dál prodává sentiment se sebou samým.


Struktura:
Úvodní jingle, pak rychlá sloka, rondová struktura, kolotočářský nápěv, trocha toho flikování a dovětek s úžasným rozkladem hlasů. Žádné složitění s refrény. Bridž mi přijde bez nápadu, hodí se tam, ale harmonická proměna je trochu nucená.
Nápěv není tak silný jako Hope and Deliverance nebo Young Boy. Pro mě je to průměr, něco co nevyniká a neuráží.
Vleze to do hlavy. Tohle McCartney dovedl k dokonalosti. Možná tím, že ztrácíme hi-fidelity, písnička útočí více na pudové úrovni, než na intelektuální. tohle je k diskuzi. Po 5ti posleších ji mám v hlavě a vězte, že ve frekvencích rádií píseň bude.
Je to umění, ale má to jednoduchý výsledek - jde přeci pouze o peníze.
Chtěl bych si poslechnout nějak jinak masterovanou nahrávku, aby tam bylo méně Oasis fint, jak píseň udělat co nejhlasitější. Uvidíme, třeba to jednou všechno přijde a dočkáme se opravdové zvukové kvality, jak o ní básní Neil Young.

Produkce:
Roztřesený hlas je pěkně umístěn, hall a reverb vytváří tak akorát oddělení od kapely. Roztřesení dodává emoci.
Sbory jsou chytré, hravé, typické pro Paula. Píseň není tak "velká" nápěvem Jako Hey Jude, nebo jiné hymnické beatlesárny, dovětek je proto lehčí, letní
Rytmika: Rokenrolový shuffle, sampl ala tleskot, pěkné, jednoduché, neurážející.
Basa účelná, většinou na první, v bridži zapulzuje. To ságo v dolních polohách basu doplňuje. Je to sampl nebo nástroj? Basa je velmi přesně artikulovaná, má prostor. To ságo se mi zdá (asi účelně) přehnaně zkomprimováno.
Klavír je rytmickým nástrojem, ostatně v jazzu je řazen do rytmické sekce. Nelze nevzpomenout na Hurt v interpretaci Johnyho Cashe. Tam má piáno větší emociální sílu.
Nad tím je spinet. Po krajích slyšíte žestě.
Kytary jsou někde v pozadí, jestli tu vůbec jsou.
Zdá se mi to buď nacpané tak moc do kompresorů, nebo všechny nástroje budou někde z počítače? Zní tak, jako by byly. Jestli se dozvím, že to je produkce Abbey Road a k tomu Londýnští filharmonici, tak sorry.


Textu u McCartneyho nevěnuju pozornost. Něco o novejch vztazích a radosti z nich.